INFORMATION

 

1.    Föreningen har tecknat ett nytt avtal med Tele2 som börjar gälla den 1 juli 2024.
Den stora förändringen är att vi får en bredbandshastighet på 250/50 Mbit/s fr o m 1 juli.
I övrigt betyder det att TV-avgiften blir något lägre och att bredbandsavgiften blir något högre. För dig som medlem ändrar det inte avgifterna till föreningen utan du skall betala 500 kr i årsavgift och för dig som har bredband är avgiften 1350 kr per år.
För dig som själv beställt en högre hastighet hos Tele2 och om du vill behålla den får du en högre rabatt än i dag. För den som så önskar ingår även Telefoni Bas som tidigare.

För att du skall få ta del av den nya hastigheten måste du ringa till ”Tele2 Gruppavtal” telefon 0775-17 17 20 och säga upp ditt gamla avtal samt meddela att du skall ansluta dig till vårt nya Gruppavtal (kundnummer: 228 86 13, avtalsnummer: 1-155 420 03 56) samt om du vill ha en högre hastighet än 250 Mbit/s.
Passa också på att kolla om du har den senaste routern. Den skall vara vit och placeras stående samt heta WiFi Hub C2.


På nästa sida kan du läsa hela informationsbrevet fråTele2.

 

2.    Styrelsen vill också informera om att vi enligt beslut på årsmötet ändrar betalningen av avgifterna till förening på så vis att du från den 1 januari 2025 betalar alla avgifter årsvis senast
den 31 mars 2025.
Detta innebär att du som bara har TV betalar 500 kr senast 31 mars och du som också har bredband betalar 1850 kr också senast den 31 mars.

3.    Om du som enbart har TV idag och blir sugen på att gå med i vårt gruppavtal kontakta sekreteraren så fixar vi det. Kolla hemsidan www.lillvallakabeltv.se för kontaktuppgifter.

 

 

 

2024-05-10

Lillvalla Kabel-TV Förening

har tecknat ett nytt

gruppavtal med Tele2

Genom att teckna ett gruppavtal med Tele2 har din förening/fastighetsägare utnyttjat kraften i gemensamma inköp.

Gruppavtalet börjar gälla från 2024-07-01 och ger dig en rabatt på tjänster från Tele2.

 

Så här tar du del av dina tjänster

För att kunna använda tjänsterna i det nya gruppavtalet behöver du göra en beställning. Kontakta oss på Kundservice för

gruppavtal på telefon 0775-17 17 20 så hjälper vi dig. När gruppavtalet är giltigt kan du som boende också beställa dina

tjänster på tele2.se.

 

Ert nya gruppavtal innebär att varje hushåll i föreningen/fastigheten

får tillgång till följande:

• Ett privatabonnemang på Bredband 250/50 (100-250 Mbit/s). Du kan streama film och musik, spela onlinespel, göra

nedladdningar, skicka filer och ha flera datorer, mobiler och spelkonsoler uppkopplade hemma samtidigt.

• Trådlös router ingår för bredband och telefoni.

Du betalar inget till Tele2 för gruppavtalstjänsterna, de ingår i ditt avtal med din förening. Vill du teckna ett större

Bredbandsabonnemang får du förstås rabatt. Behöver du ett säkert skydd för alla enheter kan du passa på att beställa

Trygg Surf som är en komplett lösning för att skydda dig på nätet.

• Ett grundabonnemang på Telefoni Bas.

Telefoni Bas ingår utan abonnemangsavgift. Du betalar endast för de samtal du ringer. Ringer du mycket kan du lägga till

Telefoni Plus eller Telefoni Max mot en extra kostnad, som ger dig en lägre minutavgift på dina samtal. Mer information

finns på www.tele2.se. Fullmakt för eventuell nummerflytt (portering) skickas separat till dig som beställer telefoni.

Fakturering av samtalsavgifter sker i efterskott. Vid betalning via pappersfaktura tillkommer en faktureringsavgift om 45

kr/mån, men väljer du e-faktura eller autogiro tillkommer ingen faktureringsavgift.

 

Information om dina tjänster

Kom ihåg att se över din uppsägningstid med din befintliga leverantör om du planerar att säga upp det avtalet i samband

med att du tar del av gruppavtalsrabatterade tjänst(er) från Tele2.

Tack vare gruppavtalet rabatteras ett abonnemang per tjänst och hushåll. Efter beställning får du abonnemang, service

och support precis som enskilt betalande kunder och därför tecknas individuella avtal mellan dig och Tele2. Du har

tillgång till dina Gruppavtalsförmåner så länge du bor kvar och avtalet mellan din förening/fastighetsägare och Tele2

gäller.

Normal leveranstid efter att vi har fått din beställning är cirka en vecka. För mer detaljerad information och allmänna

villkor för privatabonnemang besök tele2.se eller läs mer i avtalsvillkoren som kommer tillsammans med ditt

välkomstbrev. Alla priser är per månad inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser.

 

Är du redan kund hos Tele2?

I de flesta fall får du en rabatt på ditt befintliga abonnemang på motsvarande tjänst.

Kontakta oss om du har några frågor. Du når vår Kundservice via chatt eller på telefon 0775-17 17 20, med öppettider

vardagar 08.00-19.00 och lördagar 09.00-15.00.

 

Trevlig sommar önskar

Styrelsen